نمک دریا و خواص آن

نمک دریا و خواص آن

نمک دریا و خواص آن

نمک دریا چیست،نمک دریا و مو،نمک دریا،نمک دریا برای پوست،نمک دریا دکتر روازاده

نمک دریا مدتی است که به جای نمک خانگی استفاده می شود .بهتر است بانید که نمک دریا به طور کلی به نمک هایی گفته می شود که مستقیما از آب دریا یا اقیانوس به دست آیند.در واقع آب را توسط کانال هایی وارد سینی های سفالی نمک گیری می نمایند تا نور خورشید و وزش باد ، به طور طبیعی موجب تبخیرآب و تهیه نمک گردد.

نمک دریا،خواص نمک دریا
جالب است بدانید که در تهیه انبوه، آن را به انداره دیگر نمک ها تصفیه نمی کنند و دارای املاح دیگری چون آهن، منیزیم، کلسیم، پتاسیم، منگنز، روی و ید می باشد.بدنیست بدانید که اثرات ناشی از سدیم برروی فشار خون سدیم حجم خون را زیاد می دهد، باعث بروز استرس می شود، ضربان قلب را افزایش می دهد و رگهای خونی را منقبض می نماید. و اینها همه عواملی است که موجب ایجاد فشار خون بالا می شود. به وسیله منیزیم خنثی می گردد.

نمک دریا،خواص نمک دریا
لازم به ذکر است که نمک دریا دارای منیزیم است درحالی که نمک سفره عاری از آن است. گفتنی است که به همین دلیل نمک دریا خیلی کمتر موجب بالارفتن فشار خون می گردد.جالب است بدانید که طرفداران این نوع نمک از طعم خالص و فواید املاح موجود در این نمک صحبت به میان می آورند. البته بهترین مکان های تهیه این نوع نمک، دریای مدیترانه، دریای شمال و اقیانوس اطلس(به ویژه در ساحل بریتانی فرانسه ) است.
لازم به ذکر است که این نمک سالم تر و مزه دارتر از نمک سفره است و به صورت دانه های درشت، سائیده و کاملاً نرم در دسترس می باشد.
در ضمن نمک دریا بطور طبیعی خاکستری رنگ و حاوی دانه های درشت تر از نمک سفره می باشد.

نمک دریا،خواص نمک دریا
بدنیست بدانید که اگر شما آن را به رنگ سفید خالص دیده اید مطمئن باشید که آن را به وسیله مواد شیمیایی سفید کرده اند و این نشانه آن است که باید از خوردن آن پرهیز نمایید.این نمک را می توانید از عطاری ها تهیه فرماییداما مراقب باشید با اینکه این نمک عوارض نمک سفره را ندارد اما در مصرف این نمک هم نباید زیاده روی کنید.

نمک دریا،خواص نمک دریا

این نمک از دریا تهیه می شود.

نمک دریا و خواص آن

مطالب مرتبط:

نمک

فلفل سیاه

زنجبیل

رازیانه

زیره سیاه




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : روغن شترمرغ
تاریخ : جمعه 18 دی 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: